robvanotterdijk.reismee.nl

Bariloche

Na aankomst in Bariloche naar hostel 41 Below gegaan. Tot nu toe het leukste hostel vanwege de sfeervolle gezamelijke ruimte waar iedereen samenkwam om wat te eten, drinken en praten. De eerste die ik in het hostel tegenkwam was Tim uit Groningen, die ik 3 weken eerder kort in Buenos Aires had ontmoet. Natuurlijk eerst even bijgepraat over elkaars avonturen en ´s middags het stadje verkend. Alles hier doet een beetje aan als Zwitserland met zijn huisjes en bergen (als het hier winter is is er dan ook volop de gelegenheid tot wintersport). De volgende dag hadden we besloten om met z´n drieen (ik, Tim en engelse jongen) naar het nationale park te gaan om daar een mountainbike te huren. We kozen voor de kortere ¨circuito chico¨ zodat we genoeg tijd hadden om foto´s te maken, wat te wandelen en bij de plaatselijke brouwerij ´n biertje te drinken. Achteraf een goede keuze, want het gebied was meer dan heuvelachtig. Aangezien het zonnetje lekker op onze helmpjes scheen hadden we prachtige uitzichten over de omgeving, met z´n schitterdende meren en (besneeuwde) bergen. Resultaat was dat we met een tevreden gevoel, en een paar prachtige kiekjes, onze fietsen konden inleveren.

De volgende dag werd ik vroeg opgehaald om te gaan raften over de Rio Negro. Er was me verteld dat het bijna einde seizoen is en dat het water erg koud zou kunnen zijn. Gelukkig kon ik m´n zwembroekje omruilen voor een wetsuit, zodat bij een eventuele ter watergang ik niet meteen zou bevriezen. Na een korte uitleg in de raft gestapt en als vrijwilleger vooraan gaan zitten om het water op te vangen. Na enkele minuten varen konden we meteen onze spreekwoordelijke borst nat maken met een aantal leuke stroomversnellingen. Bijna bij het einde aangekomen kregen we nog mogelijkheid om even te zwemmen. Zo stom als ik was besloot ik maar uit te raft te springen en het water was inderdaad freezing. De overheerlijke asado (bbq) na afloop was gelukkig meer dan genoeg om m´n verloren calorieen aan te vullen.

De laatste dag nog met een aantal mensen van het hostel een wandeling gemaakt naar een uitzichtpunt over de stad. Toen we eenmaal boven waren begon het helaas wat slechter weer te worden. Iemand van het infocenter was zo aardig om ons uit te nodigen voor het drinken van mate. Mate is een soort bittere thee en is de nationale volksdrank van Argentinie. Het drinken van mate is een sociaal gebeuren en het is dan ook niet raar dat je door een onkende argentijn wordt gevraagd om met hem mate te drinken. Het aparte is dat er in een groep maar 1 beker (met zilveren pijpje) wordt gebruikt. Deze wordt steeds bijgevuld met water en weer doorgegeven naar de volgende in de groep. Na dit gezellige samenzijn terug gegaan naar het hostel en de bus gepakt naar Puerto Madryn om daar beestjes te kijken.

Tommy en Anne

Ha Dicks,

mooie foto's jongen. Wist niet dat argentinie zoveel mooie natuur had! Wel jammer dat je al zoveel getraind hebt voor de eifel, dan houden we je daar helemaal niet meer bij op de ¨circuito chico¨ tussen Cochem en Ulmen...

Veel plezier nog!

Peer en Wen

Hey Dicksie,

supervette foto´s. Das nog eens een waterval!! Superfijn. Mooie verhalen ook, mooi om alles zo te volgen.
En de ene dag een korte broek en de andere de snowboots aan:)

Gr. Peer en Wen

Gijs

Dicksie, de foto's van Bariloche zien er ook weer erg gaaf uit jongen, doet me denken aan Nieuw Zeeland. Is het lokale Argentijnse bier te drinken of hou je het liever bij de Mate? Train idd maar eens goed voor de Eiffel, daar ben ik ook mee bezig ;-) Veel plezier met de volgende avon(d)turen jongen!!!

Gerry

Hey Dicks!!

Foto's zien er super uit en je verhaal is weer erg leuk om te lezen. Wat heb je al veel gedaan in een maand tijd. Beetje jaloezie als ik het allemaal zo lees en zie.

Veel plezier nog en geniet er van. Maar dat is volgens mij niet zo moeilijk!

Groetje Gerry

Geoff en Es

Wat een ontzettend diverse reis Dicks! en die foto's: wat een plaaaatjes! Prachtige natuur.

Geniet van alles wat je doet, voor je het weet wen je aan al dat moois!

XX vanuit Hanoi

Menno Broere

Ziet er echt te gek uit allemaal, Rob! Geniet van je bijzonder mooie trip!

Thieu

Robbie, ziet er skon uit allemaal jongen! Kampioenschap met 1 komt ook steeds dichterbij, nog 2 games te gaan!
Veel plezier nog!

Rick

Hey Dicks,

Idd mooie verhalen, maar wanneer komen die smeuige verhalen van die vrouwen er allemaal op. Daar zit toch iedereen op te wachten;) Veel plezier nog.

Ps Promotie met het derde zit er nog ook nog in...haha

Paul en Lin

Ha Dicks,

Mooie foto's met al die beesten... En zo dichtbij ook!!
Wij maken ons op voor koninginnedag in ehv.
Helaas kunnen we niet doorzakken en overnachten op de mg-laan. ;)

Enjoy!

x Paul en Lin

Peer en Wen

Hey Dicks,

Weer mooie nieuwe foto´s jongen. Neem aan dat jullie de auto nog door de wasstraat hebben gereden:)
Koninginnedag was weer mooi gister, alleen dit jaar een andere invulling aan Koninginnenach...